sobota, 29 stycznia 2011

Czekoladowa rozpusta - czyli czekoladowe ciasteczka o krówkowej konsystencji

Dzień bez zjedzenia kawałka czekolady byłby dniem całkowicie straconym. W mojej szafce z zapasami nigdy nie brakuje kilku tabliczek dobrej jakości gorzkiej czekolady, którą zjadamy pod różnymi postaciami. Tym razem padło na niesamowite ciasteczka czekoladowe, na które przepis pochodzi z książki The hummingbird bakery cookbook, z której piekłam już kilka rzeczy i wszystkie wychodziły pyszne. Przepis zawiera pewną modyfikację wynikającą trochę z mojego gapiostwa.

Przepis na około 18 ciastek:
czas przygotowania 20 minut
czas pieczenia 15 minut

50 gram masła
450 gram ciemnej czeklady
2 jajka
170 gram brązowego cukru
1/4 łyżeczki esencji waniliowej
85 gram mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Na początek rozgrzej piekarnik do 170'C bez termoobiegu. 2 blachy do pieczenia wyłóż papierem.
Rozpuść czekoladę z masłem w kąpieli wodnej albo w mikrofali. 
Zmiksuj jajka z cukrem i esencją waniliową. Połącz z rozpuszczoną czekoladą z masłem. Dokładnie wymieszaj. W osobnej misce połącz mąkę z solą i proszkiem do pieczenia. Powoli, ciągle mieszając dodawaj do mieszanki czekoladowej.
Bierz w dłonie niewielką ilość ciasta, formuj kulki, następnie spłaszcz i układaj na blasze w odstępach około 5 cm (ciastka jeszcze urosną). Piecz około 15 minut. Po upieczeniu zostaw je do przestygnięcia na blasze, a następnie przełóż na kratkę kuchenną gdzie wystudzą się do końca.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz