czwartek, 6 stycznia 2011

Babeczki czekoladowe


Dziś mam wyjątkową ochotę na słodycze, także upiekłam następną słodką pychotę. Tym razem wykorzystałam przepis z książki the hummingbird bakery cookbook, jednakże zmieniłam nieco polewę, która przykryła wierzch babeczek, no i zamieniłam cukier na miód lub golden syrup oraz zmniejszyłam jego ilość :)


Przepis na 6 muffinów (ich cupcake jest wielkości naszego muffina):
czas przygotowania 10 minut
czas pieczenia 20 minut 

50 gram mąki pszennej
20 gram kakao
3 solidne łyżki golden syrup lub miodu 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
20 gram miękkiego masła
60ml mleka
1 jajko
kilka kropel ekstraktu waniliowego
5-6 kostek czekolady pokrojonej na grubsze kawałki


Składniki na polewę:
90 gram cukru pudru
25 gram masła
20 gram kakao
15 ml mleka (łyżka)

Nagrzej piekarnik do 170'C. Wyłóż formę do muffinów papilotkami lub jeśli wolisz natłuść.
Połącz wszystkie suche składniki babeczek oprócz czekolady i wymieszaj. Dodaj mokre składniki i mieszaj aż masa będzie gładka. Dosyp pokrojoną czekoladę i wymieszaj delikatnie. Napełnij każdą foremkę w 2/3. Piecz około 20 minut. Po upieczeniu wyjmij z formy i odstaw na kuchennej kratce do wystudzenia.

W międzyczasie w rondelku rozpuść masło na małym ogniu, dodaj resztę składników na polewę, dokładnie wymieszaj i zestaw z ognia.

Gdy babeczki będą już całkiem wystudzone za pomocą noża pokryj każdą równomiernie odrobiną polewy. Jeśli chcesz możesz je ozdobić kuleczkami cukrowymi lub innymi ozdobami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz