poniedziałek, 27 grudnia 2010

Pełnoziarniste muffiny żurawinowe


Gotując dziś łososia w sosie teryaki stwierdziłam, że mam ochotę również na coś słodkiego. Wybór padł na pachnące jesienią muffiny z żurawinami i skórką pomarańczową. By deser uczynić zdrowszym ciasto zrobiłam głównie z pełnoziarnistej mąki żytniej. 

na podstawie doświadczeń z wieloma książkami kucharskimi
Przepis na 6 standardowych muffinów:
czas przygotowania 10 minut
czas pieczenia 20 minut

1/2 kubka mąki pszennej 
1/2 kubka mąki żytniej pełnoziarnistej
1/3 kubka brązowego cukru, ja użyłam Demerara, ale może być każdy jasny brązowy cukier
1/8 łyżeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kubka suszonej żurawiny
1/2 łyżeczki świeżo startej skórki z pomarańczy
1/2 łyżeczki esencji waniliowej
1 jajko
1/3 kubka mleka
2 łyżki roztopionego masła

Piekarnik nagrzej do 200'C. W misce połącz wszystkie suche składniki (mąkę, cukier, sól. proszek do pieczenia, żurawinę, skórkę pomarańczową). Następnie dodaj do nich składniki mokre i wymieszaj. Nie musisz mieszać zbyt dokładnie, luźno połączone składniki dadzą pyszne, mokre muffiny. Wyłóż formę do pieczenia muffinów papilotkami, każdy wypełnij w 2/3 powstałą masą. Piecz około 20 minut. Po upieczeniu koniecznie wyjmij muffiny z metalowej formy i wystudź na kratce kuchennej. Voila! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz